Karosérie na Mardera

 

 

Zrod nové karosérie

Originální karosérie na Mardera mí přišla už okoukaná a navíc zakoupení staršího podvozku - který byl předělán a vytuněn nedovolil její. použití.Základem se stala karosérie brutálně rozšířená.

 

 

Po chvilce měření a zkoušení se karosérie rozřízla a zúžila. Následně slaminovala aby držela pohromadě. V tomto stavu již pasovala na podvozek. Stále se mi ale nelíbily široké boky a tak na ně také došlo, odřízly se a na jejich místo putoval rovný laminát. Jelikož se počítalo že celá karosérie půjde zaformovat začala druhá fáze přípravy. Musely se zalaminovat všechny otvory po startovací rukojeti, okně, výřezech pro nápravy, výfuku a celá se dokola prodloužila pro snadné ořezávání po laminování - vše co je na karosérii bílé bylo dolaminováno Nejhorší prací bylo kytování a broušení, nejsem lakyrník tak to jde pomalu.Vykytování se docela povedlo ale ještě to nebylo ono,proto dostala karosérie novy kabátek v podobě dvousložkového poliesterového plniče.Opětovné broušení a následné vyleštění-to už byla konečná fáze před zaformováním. Naseparování byla hračka i když je to nekonečný proces a hlavně zdlouhavý. Na tom docela záleží,pokud se to odflákne hrozí že se karosérie přilepí k formě a veškeré úsilí přijde v niveč. Až do teď bylo vše bez problému. Komplikace nastaly když jsem nanesl formový gel-ani po dvou dnech nezatvrdnul. Následovalo umytí celé karosérie ředidlem přebroušení, přeleštění a naseparování. Další vrstva gelu-radši jsem přidal více tužidla  abych to pojistil. Co se ale nestalo, opět neztvrdnutí. Sice už byl tvrdší ale stále to nebylo ono. Třetí pokus se vydařil, použil jsem jiný gel. Laminování je už rutinní záležitost. Nastává očekávaný okamžik a to vyloupnutí kopyta z formy. Někdy to jde dost těžko, ale naštěstí se to povedlo a zjištění že se forma povedla mi udělalo radost. Dalším krokem bylo ořezání kopyta na přesný tvar karoserie. Vše co bylo předtím zalaminováno muselo opět pryč.Po vložení ořezaného kopyta do formy se tvar vyryl do formy aby bylo vidět kde se má vylaminovaná karosérie ořezat.