Meřítko 1:5 - 1:6

 

        Palivo pro naše stroje a vše co s tím souvisí

Pokusím se tady shrnout pár postřehů které pomohou nejen začátečníkům ale všem těm kteří vlastní modely s benzínovým motorem.

Svíčky Champion RZ7C neboRCJ7Y .nebo NKG

Benzín:speciál,naturál91-100oktanů

Aspen-speciální syntetické palivo odHusqvarny pro vysokootáčkové motory-dlouhodobé skladování až 2 roky,zvýšení výkonu,5l 500kč

Olej do benzínu-Panolin 2-STROKE RACING 1:25, Shell Advanced Ultra 1:33, Castrol TTS 1:25.Nedoporučuje se míchat benzín s olejem do zásoby

Filtr namazání-olej originál FG nebo jakýkoliv pro motorky třeba FUCHS SILKOLENE FOAM FILTER OIL., Racing Luft-Filter-Öl.Na filtr nakapat olej vložit do sáčku a promačkat ,nebo promačkat v gumových rukavicích.

Jehly nastavit na 1.5 až na 1 ¾ otáčky

Zjednodušeně řečeno:
L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.
H - Jehlou maximální otáčky.

Jinak je taky doporučené základní nastavení jehel 1.25 na L i H a pak doštelovat podle chodu a situace.
Polohy obou jehel se současně promítají do chodu motoru a jedna ovlivňuje druhou.
Tedy pokud šáhneš do jedné, zpravidla musíš šáhnout i do druhé.

 

 

 

           Návod na nastavení karburátoru Walbro


1. Nechte běžící motor zahřát po dobu 60-90 sekund (závisí na okolní teplotě a kvalitě chlazení) na volnoběh. Pak pomalu
přidejte plyn (POZOR MODEL MUSÍ BÝT ZAJIŠTĚN PROTI POHYBU) .
2. nastavte motoru maximální otáčky pomocí jehly
karburátoru označené „H“ při maximálním plynu.
3. Stáhněte plyn a nastavte směs pro stabilní volnoběh jehlou karburátoru označenou „L“. Pak použijte stejnou jehlu na
nastavení plynulého přechodu z volnoběhu do plného plynu. Správně nastavený motoru bude mít stabilní nízký volnoběh a
nebude zvyšovat ani snižovat volnoběžné otáčky po stažení plynové klapky na volnoběh.
4. Pokud motor mírně zvyšuje otáčky při staženém plynu je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste volnoběh znovu.
5. Na druhé straně pokud motor otáčky při volnoběhu snižuje, je příliš bohatý.
ŘEŠENÍ:. Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste volnoběh znovu
6. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento pomalu a pozdě akceleruje je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste akceleraci znovu.
7. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento „brblá a pomalu akceleruje až zhasíná“ je příliš bohatý.

 

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste akceleraci znovu.

 

 

 

            Vzduchový filtr

Na modelu Marer od FG mi nevyhovoval filtr-respektive jeho plastový držák.Zakoupení tuningového duralového držáku …foto…a tuningového molitanového filtru…foto… jsem problém částečně vyřešil.Jelikož u modelů FG je filtr v zadní části kde je nadměrná prašnost ,přemýšlel jsem jak tuto skutečnost omezit na minimum.Vnikání velkých nečistot do filtru částečně zamezí takzvaný prefilter…-foto…-je to vlastně ušitý převlek z prodyšné látky.Dá se koupit ale jeho dost vysoká cena přes 300 korun mě přiměla k tomu že jsem si ho ušil sám.Nejsem sice žádná švadlenka ale zvládl jsem to za třičvrtě hodiny a tím jsem ušetřil nemalí peníz.Do molitanového filtru se ještě vkládá další molitanová vložka…foto… která se musí naolejovat speciálním olejem na vzduchové filtry.To se provede tak že se na molitan nakape pár kapek oleje vloží se do igelitového sáčku a promne se tak aby se vložka kompletně nasákla.Olej je barevný a tam kde není nanesen je to dobře vidět.Vložky jsou také dost drahé a kdo je šikovný tak si jich může doma udělat zásobu.U čalouníka se dají sehnat zbytky molitanu z kterého se vyřežou jednotlivé vložky.Kdo někdy opracovával molitan tak si teď láme hlavu nad tím jak docílit tvar perfektního válce.Je to docela jednoduché.Stačí k tomu jeden obal z vystříkaného spreje…foto… o trošku většího průměru než je otvor molitanového filtru ,vrtačka a šroub s matkou.U spreje uřízneme dno a začistíme okraje plechu – zamezíme tím vytrhávání molitanu.Z druhé strany kde byla tryska vyvrtáme otvor průměr podle toho jaký použijeme šroub,já použil M 8 –ten nám slouží jako dřík který upneme do vrtačky.Po sešroubování a upnutí do vrtačky ,srovnáme plechovku protože bude určitě trochu házet a můžeme se pokusit o první vykrojení válce.Možná vás překvapí jak jednoduše to půjde.Další vychytávku kterou jsem vymyslel z důvodu velké prašnosti bylo nasazení přes prefilter uříznutou pet láhev…foto… od stolního oleje.Drží bez jakéhokoliv upnutí – je zaklíněná…foto… v rámu podvozku.Údržba filtru se provádí po skončení denní jízdy,při závodech a nebo nadměrné prašnosti je třeba výměna častěji.Proto je dobré mít aspoň jeden filtr náhradní a několik vložek do zásoby naolejované.Molitanový filtr a prefilter vyfoukáme a vypereme ve vodě se saponátem.Naolejovanou vložku vyhazuji ale dá se taky vyprat.

 

  TOPlist 
 

 

 

 

 

 

 

Novinky

JEPE racing

10.01.2016 07:43
Nové lexanové karosérie ve výrobě.                               Více v sekci JEPE racing - karoserie